ניהול תיקי השקעות

הבנקים, שהם למעשה המוסדות הפיננסיים המוכרים לנו ביותר ואלו שאנחנו הכי חשופים אליהם, הם לא תמיד הגופים שבהם מומלץ לנו לשמור על ההון שצברנו במהלך השנים. הראש היהודי שלנו כמעט ללא היסוס ירצה לקבל תשואה מקסימלית מהכסף במינימום זמן, ותוך כדי סיכון מינימלי. היות ומדובר בכסף שלנו, שבעבורו עבדנו חודשים ושנים רבים, כדאי לתת למקצוענים ביותר לנהל את אפיקי ההשקעה שלנו. למעשה, במקביל לשירותים שמציעים הבנקים הגדולים, ניתן היום לקבל שירות של ניהול תיקי השקעות גם על ידי בתי השקעות וגופים חוץ בנקאיים.

אחת הסיבות שלא להשקיע כספים ולנהל השקעות באמצעות יועצי ההשקעות של הבנקים היא שבראש ובראשונה היועצים הללו הם עובדי בנק, והם שומרים ודואגים לאינטרסים של הבנק. זאת אומרת, אותם היועצים מקבלים את הפקודות שלהם מלמעלה, מהנהלת הבנק והם למעשה מבצעים את המדיניות של הבנק בכל הקשור להשקעה בקרנות, אג"חים וניירות ערך. לכן, ניהול תיקי השקעות באמצעות הבנקים לא תמיד מועילים ללקוח, ולהפך, ברוב המקרים משרתים את האינטרסים של הבנק.
בניגוד לבנקים, בתי השקעות דואגים קודם לכל למטרות של הלקוח. למעשה, ניהול תיקי השקעות באמצעות בתי השקעות שכיח יותר כאשר מדובר סכומי הכסף הגדולים, וברוב המקרים הבנקים מתעסקים עם לקוחות קטנים עד בינוניים שמפחדים שינהלו את כספם בבתי השקעות, או שלמעשה לא שמעו מעולם על בתי השקעות ולא בחנו את היתרונות שלהם אל מול הבנקים.
היות ומדובר בהון העצמי שלכם, שבעבורו הזעתם ועמלתם רבות, מומלץ לתת למומחים ולמנהלי בית השקעות סופר- מקצועיים אשר חוו על בשרם ניהול תיקי השקעות בסכומים עצומים לנהל בעבורכם את אפיקי ההשקעה בתיק ההשקעות שלכם. כמובן, מוטב שתגדירו את רמת הסיכון מראש על מנת להבטיח שכספכם יישמר.

 

איך למזער הפסדים בתיק השקעות

מיזעור הפסדים בהשקעות שלכם יכול להיעשות בקלות כאשר אתם מסתייעים בשירותו של בית השקעות מקצועי אשר מנהל עבורכם את התיקים שלכם. בשיטה זו, על ידי ניתוח מצבו של השוק יידע מנהל חברת ההשקעות מהם אפיקי ההשקעה המוצלחים ביותר. כל ניהול תיק השקעות מקצועי יש בחובו סיכוני שוק בהשקעות. כדי לצמצם את הסיכונים בשוקי ההשקעות יש להקפיד, לערוך מעקב ולבדוק את תיק ההשקעות באופן קבוע.

לפעמים, אפילו אם מנהלים את התיק בצורה ראויה ומקצועית ייתכנו הפסדים. גם חברה לניהול תיקים של השקעות הפועלת במקצועיות ובמרב האחריות, לא תהיה יכולה למנוע הפסדים בזמנים אשר בהם השוק אינו יציב ולא צפוי.

כדי לנהל סיכוני שוק בהשקעות באופן נכון ואחראי יש לבנות אסטרטגיה מקיפה מבחינה כלכלית , לבדוק תדיר את רמת הסיכוני שוק בתחום ההשקעות , ולמכור ולקנות ניירות ערך בהתאם למצבו של השוק.

ניהול תיקים בתחום ההשקעות מתבצע בשיתוף עם הלקוח. אנשי חברת השקעות בשיתוף עם הלקוח יחליטו מהם סוגי ההשקעות תוך כדי התחשבות בסיכויי הרווחים והסיכונים בשוקי ההשקעות.

 

האם נכון לנהל תיקי השקעות בחברה לניהול תיקים של השקעות?

אכן כן, צורת ניהול זו טובה יותר מאשר על ידי הבנק או באופן עצמאי. יש מגרעות וחסרונות בניהול תיק השקעות על ידי הבנק . מומחי ההשקעות בבנק מחויבים לחוק הסדרת הייעוץ. חוק הסדרת הייעוץ אינו מאפשר ליועצי ההשקעות בבנק למכור או לקנות ניירות ערך על דעת עצמם. מנגד, כל חברה של ניהול תיקים בהשקעות רשאית לקנות ולמכור על דעת עצמה ,כמובן לפי ההוראות הכלליות שקיבלה מהלקוח.

אחת לשנה מבוצעת בדיקה בחברת השקעות אודות כל תיק מתיקי ההשקעות. שנה זהו זמן ראוי לבדוק ולהעריך את איכות ההשקעה , תנובת הרווחים, והאם ההשקעה נעשתה בדרך מקצועית .

חברה לניהול תיקים של השקעות שונה מהמנהלים של קרנות נאמנות. האינטרס של הקליינט לא תמיד עולה בקנה אחד עם האינטרסים של קרנות הנאמנות. חברה לניהול תיקים של השקעות מתעסקת בכל ניהול תיק השקעות ורואה לנגד עיניה רק את טובתו של הלקוח.