בית דפוס והדפסת קופסאות

שנם בתי דפוס שמתמחים בנתינת שירות ללקוחות קטנים. פליירים, מגנטים ופולדרים הם חלק מהמוצרים אותם ירכשו בתי עסק קטנים או אנשים פרטיים מבית דפוס שמציע את שירותיו. לעומת זאת קיימים בתי דפוס שעובדים רק עם לקוחות גדולים. רשתות שיווק ענקיות שמתעסקות בביגוד, מזון,הנעלה, או ציוד מכאני יעמידו לרשותם בית דפוס שיבצע עבורם את כל עבודות ההדפסה והמיתוג.

עבודה של בית דפוס עם לקוח גדול היא עבודה בלתי פוסקת מסביב לשעון שמיצרת עבור הלקוח עבודות הדפסה בכל התחומים. שקיות,פליירים, רולאפים, ומדבקות הם רק חלק קטן מרשימתהמוצרים שבית דפוס ידפיס עבור רשת שיווק גדולה. אחת המשימות המורכבות ביותר שעומדת בפני בית דפוס כאשר עובדים עם לקוח גדול הוא הדפסה של אריזות.

אם תחשבו לרגע על מוצרי המזון אותם אנחנו רואים בסופר כולם ארוזים באריזות. חלק מהאריזות עשויות מפלסטיק ועליהם מודבקת מדבקה  שנושאת את שם המוצר ואת לוגו החברה, וחלק מהאריזות עשויות מנייר קרטון שעל גביו מודפס שם המוצר ולוגו החברה.

קיימות אריזות קרטון רבות שמעוטרות בעיטורים שונים ובגרפיקה שונה שהופכת את אריזת הקרטון של המוצר לפריט אומנותי. קחו לדוגמא את האריזה של תה הצ’אי של ויסוצקי שהאריזת הקרטון שלו מלאה בציפורים וצמחיה שצבועה בצבעים חמים. מעצב גרפי מקצועי ישב ימים ולילות על מנת לעצב את האריזה הזו ולגרום לה להראות כפי שהיא נראת. ובית דפוס מקצועי הדפיס את אריזת המוצר הזה וחתך אותה במכונת חיתוך שטנץ על מנת שהיא תוכל לקבל את צורתה המיוחדת.

בתי דפוס שעובדים עם רשתות גדולות ומדפיסים אריזות צריכים לספק ללקוחותיהם שירותי עיצוב מתקדמים לאריזות שכן אריזת המוצר היא דרך מרכזית עבור במוצר למכור את עצמו. כאשר מעצב גרפי מעצב אריזת קרטון או מדבקה שתודבק על גבי פלסטיק, קיים בידיו כח גדול מאוד שקשור לשיווק המוצר ולמכירת המוצר. פעמים רבות אנחנו בתור לקוחות קונים מוצרים בזכות הדרך שהם ממותגים ובזכות האריזה שלהם. אריזת מוצר צבעונית ויפה תמשוך אותנו לקנות את המוצר, בעוד שאריזה לא מעוצבת יכולה לגרום לנו לא לקנות מוצר אפילו שהוא טוב. את עיצוב אריזת המוצר יש להתאים למחירו ולתדמיתו.

מלאכת העיצוב נעשית בידי מעצבים גרפים מומחים שיודעים להתאים עיצוב לתדמית. בית דפוס שמדפיס אריזות יצתרך לאחר הדפסת האריזות להעביר את ניירות ההדפסה במכונות חיתוך שטנץ. מכונות חיתוך שטנץ אחראיות על כך שהקרטון עליו מודפסת האריזה יחתך בצורה שמתאימה לאריזה של מוצר. קרטון אריזה עובר תהליך של הדבקה לאחר שנחתך וכך הוא הופך ממוצר נייר דו מיימדי למוצר אמיתי תלת מיימדי בעל נפח. על מנת שקרטון האריזה יודבק בצורה נכונה עבודת החיתוך של מכונת השטנץ צריכה להיות מדוייקת ומקצועית. בתי דפוס גדולים שמדפיסים אריזות למוצרים מחזיקים בידהם צי של מכונות חיתוך מהטובות בשוק ומכינות את אריזות המוצרים להדבקה ולשיווק.

בתי דפוס ועבודת עיצוב מיוחדת

הבעיה הגדולה בכל נושא הדפוס היא לנסות להבין מה הקו העיצובי שצריך לקחת בדברי הדפוס שלך. אם אתה בנק או מוסד פיננסי למשל, אתה צריך קו מאוד מסוים של דברי דפוס, אם אתה עסק בתחום המזון, כנראה תהיה צריך מוצרים בסגנון אחר, כל העניין הוא להתאים בין סוג העסק שלך למוצרים שלך

כתיבת תגובה