סוגי ביטוח בריאות

איך הבריאות שלכם? גם אם התשובה לשאלה זו חיובית כרגע, אינכם יודעים מה יוליד המחר. כתוצאה מכך, בחרתם גם אתם בביטוח בריאות, אשר תפקידו לכסות את ההוצאות הרפואיות שייתכן מאד שיידרשו בעתיד- בין אם עבור טיפולים, תרופות, ניתוחים או כל דבר אחר.

ביטוח בריאות הוא מונח רחב באופן יחסי, עם סוגים שונים הנכללים תחתיו. אנחנו נסקור כאן את המרכזיים שבהם.

ביטוח בריאות ממלכתי

בשנת 1995 נחקק חוק הבריאות הממלכתי. על פיו, כל אזרח ישראלי, באשר הוא, זכאי לביטוח זה, המסופק על ידי המדינה. למטרה זו, נגבים מכלל האזרחים דמי ביטוח חודשיים (באמצעות הביטוח הלאומי), אשר מאפשרים ליהנות מ”סל הבריאות”.

תחת ביטוח זה, נכללים טיפולים רפואיים בסיסיים, תרופות המוגדרות כחיוניות וכן הלאה. מדי שנה, ובהתאם לתקציב משרד הבריאות, מוחלט מה ייכלל בסל.

ביטוח בריאות משלים

ביטוח בריאות משלים (אשר נקרא גם “שב”ן- שירותים בריאותיים נוספים”) נרכש דרך אחת מקופות החולים הפועלות בישראל. הוא למעשה נועד להרחיב את השירותים הרפואיים המוצעים על ידי הביטוח הממלכתי, בתמורה לדמי שירות חודשיים ולתשלום של השתתפות עצמית בעת הפעלת הביטוח.

קופות החולים כיום מציעות שני מסלולים משלימים עיקריים: בסיסי ומורחב. המדיניות לגבי התרופות והטיפולים הנשקלים בכל מקרה נקבעת על ידי קופת החולים, ומותאמת ללקוח.

ביטוחים פרטיים

ביטוחי בריאות פרטיים ניתנים לרוב על ידי חברות הביטוח. כאן, ההסכם יהיה בין המבוטח לחברה, כשהתשלום יתבצע מדי חודש בצורה של פרמיות.

הביטוח הפרטי נחלק למספר סוגים עיקריים. ראשית, גם הוא נועד להציע שירותים משלימים, אלא שהבחירה של הלקוח תהיה לרוב בין מספר בתי חולים או מטפלים- כך שבדרך כלל רמת הטיפול גדולה יותר. כך, למעשה, יכול להחליף הביטוח את זה הניתן על ידי קופות החולים.

ביטוח סיעודי הוא זן נוסף של ביטוח פרטי, אשר נותן מענה במקרים בהם האדם מתקשה לתפקד בכוחות עצמו. תחת הביטוח, ייכללו תמיכות כספיות, סיוע בתהליך השיקום, השתתפות בעלותם של עובדי הסיעוד וכן הלאה.

בחלק מהמקרים, יתמקד הביטוח בסוג מסוים של בעיות רפואיות. הדוגמא הנפוצה ביותר היא ביטוח השיניים, אשר נועד לכסות, בין השאר, סתימות, טיפולי שורש והרכבת מבנים- ומיועד, לכן, לאנשים עם מצב שיניים בעייתי.

הקבוצה האחרונה של ביטוחים תחת הקטגוריה הזו הם ביטוחי ה”קטסטרופה” למיניהם. אלה נועדו למקרים רפואיים חמורים, ובכלל זה טיפולים מיוחדים, ניתוחים בחו”ל, השתלות ועוד.

ביטוח בריאות קבוצתי

ביטוח בריאות קבוצתי הוא ביטוח קולקטיבי הניתן לקבוצה גדולה של אנשים, לרוב עובדים בחברה או בארגון מסוים. בפוליסה מסוג זה אין התחשבות במצבו הבריאותי של כל אחד מהמבוטחים, והאלמנט העיקרי שמשפיע על מחיר הפוליסה הוא גילו של המבוטח.

ביטוח קבוצתי יהיה לרוב זול יותר מהביטוחים המקבילים, אם כי הוא נתון לשינוי עקב החלטה של ראש הארגון או עזיבה של המבוטח אותו. המאמר באדיבות חברת דאן גיוס והשמה

כתיבת תגובה