סוגים שונים של ביטוחי משכנתא

במציאות של ישראל 2012, כאשר מחירי הדירות מותירים רבים מהזוגות הצעירים בשכירות וללא נכס משלהם ביד, כאשר חוסכים סכום משמעותי ומעוניינים להתקדם לרכישת בית חדש או דירה ולקבל משכנתא מהבנק חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים נוספים שמטרתם להקל לנו על החיים וליצור לנו שקט נפשי בעתיד כאשר עניינים עשויים להסתבך. ביטוח משכנתא לדוגמא, בא להגן על הנכס שלנו או עלינו חלילה, כאשר לא נוכל לעמוד בהחזרים החודשיים של המשכנתא מפאת מחלה או אובדן עבודה שעלולים להתרחש לכל אחד מאיתנו בעתיד.

רבים מהמעוניינים לרכוש ביטוח למשכנתא שלהם לבנק אינם יודעים כי הביטוח מייצג שני ביטוחים אשר שונים בתכליתם. האחד הינו ביטוח עבור החיים של מקבלי המשכנתא מהבנק והשני נועד לשמור על שלמות הדירה או המבנה שרכשנו באמצעות ההלוואה הגדולה מהבנק. זאת אומרת, שבאמצעות חלק מחברות הביטוח ניתן לבטח את המשכנתא ולקבל ביטוח חיים מלא באותה פוליסת ביטוח. על כן, חשוב לערוך סקר שוק נרחב בין חברות הביטוח בטרם העמדת ביטוח משכנתא להלוואה שלקחתם מהבנק.

 

רכישת ביטוח למשכנתא שלכם

בעבר הבנקים היו מבטחים את הלווים באמצעותן באופן אוטומטי עם העמדת המשכנתא ולא היה ניתן לבחור חברת ביטוח חיצונית אשר תבטח את הלווים. כיום, כאשר שוק הביטוח פתוח לתחרות החיים שלנו, המבוטחים ברוב המקרים קלים יותר. ענף ביטוח בכלל וביטוח המשכנתא בפרט הינו ענף תחרותי מאוד, כאשר חברות רבות מתחרות על הכיס של אלו המעמידים משכנתא בבנק. ברכישת ביטוח משכנתא שלא באמצעות החברה המומלצת באופן אוטומטי על ידי הבנקים מומלץ להשוות בין התנאים אשר מציע הבנק לבין התנאים שמוצעים על ידי החברה היות ולעיתים הבנקים מציעים תוכניות ביטוח טובות יותר מאשר התוכניות המוצעות על ידי חברות הביטוח.

כמו כל מוצר, גם עבור רכישת ביטוח משכנתא רצוי ואף מומלץ לערוך סקר שוק מקיף בין חברות הביטוח השונות. לפני סגירה עם סוכן ביטוח, נסו לפנות לחברות ה-”ישיר“, על מנת שתוכלו להתמקח מול סוכני הביטוח ולהשיג מחירים זולים ותחרותיים יותר. מילת המפתח בסגירת ביטוח המשכנתא היא תחרותיות – וכאשר התחרותיות בענף רבה יותר, כך המחירים שמציעים חברות הביטוח יהיו אטרקטיביים יותר ללווים.

מידע נוסף על בדיקת בית לפני לקיחת משכנתא:

http://www.bedekb.co.il/

מאמר על מס רכישה בקניית בית

כתיבת תגובה