קרנות הון סיכון

מה הן קרנות הון סיכון?

קרנות הון  סיכון הן חברות השקעה מתמחות שמהוות מרכיב משמעותי ביותר בצמיחתן  של חברות חדשות בתחומים רבים, שומעים רבות אודות גיוסי הון של חברות  סטארט אפ ועל אקזיטים מוצלחים  של קרנות שונות – אך מה המשמעות של זה והחשיבות של קרנות ההשקעה הללו למשק?

השקעות התחלתיות בחברות מבטיחות

עיקר פעילות ההשקעה של קרנות הון סיכון היא  בחברות צעירות, ההון המושקע בחברות הוא  ברוב המקרים השקעה התחלתית בשלבים מוקדמים של פעילות. יש קרנות במתמחות  בהשקעה בחברות בשלבי SEED (זרע) שמאופיינות בפעילות מחקר ופיתוח ורעיון בסיסי מבטיח ולא בפעילות ייצור או שיווק מהותית, יש קרנות הון סיכון שמתמחות בחברות צעירות אך בעלות נפח פעילות מסוים ויש גם קרנות שמשקיעות בחברות בוגרות ופעילות שמחפשות אפיק צמיחה וזקוקות למימון.
החשיבות של קרנות הון סיכון עבור חברות  סטארט אפ רבות הוא בכך שאלו חברות  ללא פעילות וללא נכסים אלא לרוב רק עם רעיון טוב ויזמים חדורי מוטיבציה – כך שגיוס מימון בנקאי או בשוק ההון אינו אופציה ריאלית או כלכלית עבורן. כאן נכנסות לתמונה קרנות ההון סיכון שמעניקות מימון קריטי תמורת אחוזים בחברה ולעיתים גם מעורבות פעילה בניהול, ייעוץ אסטרטגי וכדומה.
קרא עוד על תיקי השקעות

קרנות הון  סיכון -מי הם המשקיעים

קרנות הון  סיכון הן גורם מימון מרכזי במגזרים  רבים ורבות מהחברות המובילות שאנו מכירים כיום הוקמו רק בזכות כסף  שהתקבל ממשקיעים אלו. קרנות ההשקעה הללו מנוהלות לרוב במודל של שותפים אשר מנהלים בפועל את השקעות ההון, מביאים את החברות לפורטפוליו של הקרן ואחראים לתפעולה ולהשגת תשואות כמה שיותר טובות. אך הכסף של קרנות הון סיכון אלו מגיע ממקורות אחרים – ברוב המקרים הקרן עצמה אינה בעלת כספים, יש מקרים בהם השותפים והמייסדים של הקרן משקיעים בה מכספם הפרטי, אלא גופים שונים משקיעים בקרן על מנת שזו תשקיע בחברות ותשיג תשואה טובה לאורך השנים.

לעמוד  העוסק במידע לגבי קרנות השתלמות
משקיעים באותן  קרנות הון סיכון הם משקיעים  פרטיים אמידים, גופים מוסדיים כגון קרנות פנסיה, חברות ביטוח, בנקים  וחברות אחרות. לרוב קרן הון סיכון  קמה למסגרת זמן קצובה, עד 10 שנים ולרוב  פחות, ובפרק זמן זה על מנהליה למכור  את החברות בפורטפוליו או להשיג תשואה  חיובית גבוהה למשקיעים בצורה אחרת. קרנות הון סיכון מרוויחות גם מהתשואה  שהן משיגות וגם מדמי ניהול הנגבים מהמשקיעים.